Kjøpsbetingelser


Alm. kjøp og salgsbetingelser 

mellom CoaX AS som leverandør, og kunder, forhandler/håndverker. 

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer gjennom www.coax.no til forbrukere. Du som forbruker må bekrefte at du er kjent med våre salgsbetingelser for å kunne handle på www.coax.no.

Generelt

Salgsbetingelsene som stort sett er en standard utgjør sammen med din bestilling, en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.coax.no er bare tilgjengelig på norsk. For å kunne handle med kort/kreditt på www.coax.no må du ha fylt 18 år. Vi leverer kun til Norge innenfor avtalte betingelser. Ved bestilling utenfor Norge vil vi ta kontakt og avtale forsendelse og fraktkostnader.


Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftelighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.

1. Parter

Selger er: CoaX AS, med besøksadresse CoaX AS Grønnliveien 13b, 3474 Åros og postadresse samme. Registrert i Brønnøysund-registeret (www.brreg.no) med org.nr.: NO 966 708 468, telefon: 3128 6460 og blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”. Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). CoaX AS er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11. Når CoaX AS mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.

3. Opplysninger gitt i nettbutikken

www.eemax.no tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

4. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.

5. Betaling

Oppkrav: Varene sendes pr post og betales ved henting på postkontor. Betaling kan også gjøres på forhånd etter avtale, for å slippe gebyr.
Faktura: Varer sendes som bedriftspakke pr post og faktura ettersendes. Som e-faktura, faks, eller post

6. Returvilkår rep.

Varer tas i retur innen 14 dager fra levringsdato. Om eske og varmer er blidt åpnet kan det trekkes i fra for ny identitet, tester som må gjøres og fraktkostnader. Har varmer vært montert må denne takseres etter skjønn. Husk alltid å sjekke om el tilgangen er god nok i forhold til den varmeren som ønskes før montering gjøres. 

7. Ansvar - bruksanvisning

CoaX AS kan ikke ta ansvar for varmere som er montert feil og må rettes opp av håndverker, eller på noen måte volder skade pga. feilmontering eller bruk, og som ikke samsvarer med anvisning som medfølger. Eventuelle vannlekkasjer som skyldes slitasje/brekkasje dekkes som regel av byggets egen forsikring. 
MERK: I våtrom uten sluk skal det monteres lekkasjestopp. Om produkter CoaX AS leverer monteres i rom uten sluk, for eksempel i kjøkken, skal det monteres lekkasjestopp. Av typen som lukker for vanntilførsel om det kommer vann på gulvet.

8. For evt. feil på et produkt kontakt alltid CoaX først som leverandør, uavhengig av garantitid.

Om feil oppstår skal kunden, uavhengig av garanti tid, alltid først ta kontakt med CoaX AS. CoaX vil da først vurdere sammen med kunde/eieren av produktet å finne den beste løsning for hva som skal gjøres og på hvilken måte. Om kunden selv kan klare og gjøre justeringen, bytte sikring etc., eller om CoaX egen representant skal komme og sjekke og evt. justere eller utbedre en evt. feil. Om f.eks. varmer må sendes til CoaX AS pr post. Om varmer ikke virker eller slutter og virke er ikke det nødvenidvis å regne som fabrikasjonsfeil. Typiske fabrikasjonsfeil dekkes av CoaX AS.

Det er CoaX som evt. skal rekvirere forhandler, håndverker om kunde/eier av produktet eller håndverker/forhandler mener det er behov for dette. Håndverkere, uavhengig om denne har handlet produktet av CoaX og levert produktet eller ikke, må ha rekvisisjon om noe arbeide, det være seg kjøring, innkjøp av deler el. som kan tenkes å belaste CoaX AS for

Kunde/eier av produktet står fritt til, i samarbeid med håndverker/forhandler i område å gjøre ulike typer service arbeide, i forhold til monterings og bruksanvisning, som ikke skal belastes CoaX AS. Det anbefales og alltid komfere med CoaX som kjenner produktet best, før noe arbeid gjøres.

CoaX strekker seg langt for å finne hva som kan være feil, sender nødvendige reservedeler, evt. nytt produkt om nødvendig, i utgangspunktet på CoaX bekosting. Vurdering av om noen skal belastes mer eller mindre kan forandres etter at skadede deler er vurdert av CoaX AS. 

Om produktet er levert via en videreselger/forhandler rørlegger eller elektriker skal denne, som en del av sitt serviceansvar kunne gi en service på produktet om kunden mener det er behov for dette uten at dette belastes CoaX. Arbeide, evt. deler, bytte, som kunde/eier av produktet selv dekker kan selvfølgelig avtales og gjøres uten å kontakte CoaX AS. Det anbefales uansett å kontakte CoaX som kjenner produktet og kan finne nærmeste og kanskje den forhandler som har mest erfaring med akkurat et aktuelt problem.

CoaX AS anser seg som ferdig med service fra sin side i slike tilfeller der vi i samarbeid med kunde/eier av produktet, og evt. håndverker/forhandler har funnet feilen, og riktige deler, evt. nytt produkt er levert av CoaX AS. Om håndverker/forhandler mener arbeid med dette vil gå ut over hans serviceansvar må det på forhånd innhentes rekvisisjon for å dekke evt. timer.

(Kommer) Kjøpesummen gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort (Visa/Mastercard) gjennom vår partner DIBS.

Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet når ordren er sendt.

9. Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. CoaX AS har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Ordre kan ikke splittes og må sendes komplette når varen(e) er kommet på lager. Unntak fra dette er: dersom ordren består av flere ulike produkter, og et eller flere av disse ikke kan leveres innen den maksimale tidsrammen på ti dager, forbeholder vi oss retten til å slette produktet på den originale ordren, og i stedet lage en ny ordre i vårt system på det/de gjeldende produkt(er). Denne ordren vil i så fall bli sendt med ordinær faktura som følger varen. Beløpet som belastes ditt kort for den originale ordren vil selvsagt bli justert tilsvarende.

10. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

11. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler for å unngå tvist at reklamasjonen også sendes oss skriftlig. CoaX AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Retten til å reklamere gjelder i ett år pluss ett år goodwill etter at du overtok produktet.

12. Ved evt. feil på utstyr

Ved feil på produkter etter montering og bruk vil CoaX AS først i samarbeide med kunde evt. tredjepart/håndverker hjelpe via telefon eller skiftlig, for å finne hva som er feil og forsøke å rette dette på raskeste og gunstigste måte. Ofte kan det være rene innstillinger. Om CoaX finner at det behøves å sende reservedeler sender vi dette normalt i pr post. Erfaringsmessig er evt. feil på CoaX vannvarmere ofte å bytte enkle små deler som også er enkle å bytte ut. Sikringer på varmer som kan ryke er elementsikring, eller sikring for elektronikk. Sikringer og bytte av disse dekkes ikke av CoaX AS. Men er enkle små deler som kan byttes av kunde selv eller håndverker etter tilsendt anvisning fra CoaX.

10. Ved evt. service reparasjon

For evt. feil og vurdering av reparasjon av varmere skal kunden først ta kontakt med leverandør CoaX AS. Dette fordi det er kun CoaX som i dag som kan produktet og kan gi best svar på hva som bør gjøres. Navn, adresser, tel. nr. står i manualen som medfølger varen og på CoaX AS nettside. Dette for i sammen å finne den gunstigste løsning for begge parter. CoaX vil bl.a. vurdere om det for eksempel er enklest og gunstigst for begge parter å sende et nytt produkt som enkelt byttes med eksisterende. Ved feil vil CoaX gjøre en vurdering om produktet må sendes inn for reparasjon og test, eller det blir anbefalt av CoaX å reparere på stedet, og evt. skriftlig rekvirere håndverker til og utførere arbeide. Det skal i alle tilfeller før noe arbeide påbegynnes av håndverker eller andre i forbindelse med reparasjoner eller retur tas kontakt med CoaX AS for å enes om hva som evt. skal gjøres, innhente priser etc. Om det skal gjøres noe arbeide på CoaX AS vannvarmere, må det alltid innhentes skriftlig rekvisisjon av CoaX AS før noe arbeide setes i gang. Det skal settes opp kundenavn, modell, serienummer, antatte deler etc., så detaljert som mulig arbeidstid, reisetid etc. Om det er behov for flere - Rørlegger, Elektriker setter det opp forslag til hva som er behovet og spesifiseres hver for seg. COAX forbeholder seg retten til å velge hvilken håndverker det innhentes pristilbud ifra og som evt. skal gjøre arbeide. COAX velger pristilbud fra 3 stk håndverkere om de ligger nære eller lengre ifra brukersted. 

14. Retur av varer

Ved evt. retur av varer må disse gis retur nummer og forhåndsgodkjennes av CoaX AS, også for å kunne kreditere riktig vare når denne ankommer. Varen sendes i retur på en forsvarlig måte for avsenders regning. Forsikring av varen frem til vårt lager er avsenders ansvar. Oppkravssendinger aksepteres ikke. Om varen er ny og det kreves full tilbakebetaling må returnert vare fremstå som ny, med original emballasje, manualer, tilleggsutstyr etc. Mangler dette vil kunden bli belastet for manglende/skadede enheter. CoaX AS må vurdere om nye pairer, esker, innpakning og evt. realistisk test av varen må gjøres.

15. Generelt

I tillegg til disse spesifikke bestemmelser gjelder alminnelige betingelser NLM71, som underordnede bestemmelser.

For løpende service tillater vi oss å belaste følgende timesatser:

Service utført på vårt verksted: 
Normal sats: 09.00 - 16.30 kr 600,-.
Ute service: 09.00 - 16.30 kr 800,-.

16. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år der for typisk fabrikasjonsfeil. 

17 Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for alle varer.
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. 
All produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til oss inkludert original emballasje sammen med utfylt angrerettskjema.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke for mindre gjenstander og/eller summer når forseglingen på produktet er brutt.

18. Personopplysninger

CoaX AS behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor CoaX AS også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem.

Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er over 18 år. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfelle.


Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via www.coax.no

19. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.



CoaX AS